Τη Δευτέρα 20 Νοεμβρίου πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η φετινή γιορτή για την 17η Νοεμβρίου.
Τη γιορτή παρουσίασαν οι μαθητές της Ε' Τάξης υπό την καθοδήγηση των δασκάλων τους -κυρίας Μαρίας Παπασταφίδα και κυρίας Έφης Οικονόμου- και της δασκάλας της Μουσικής, κυρίας Αιμιλίας Φωληά.
Οι μαθητές της ΣΤ΄ Τάξης, στα πλαίσια του μαθήματος "Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας", γνώρισαν τις βασικές αρχές του προγραμματισμού και δημιούργησαν τα δικά τους παιχνίδια χρησιμοποιώντας το λογισμικό Scratch.
Δοκιμάστε κι εσείς να παίξετε τα παιχνίδια του ΣΤ2, κάνοντας κλικ στην παρακάτω εικόνα και διαλέγοντας το παιχνίδι που σας αρέσει. Πατήστε στην πράσινη σημαία για να αρχίσει το παιχνίδι και, προσοχή, μη σας πέσει η μπάλα!
Πριν από κάποια χρόνια, η δημιουργία προγραμμάτων και εφαρμογών απευθυνόταν μόνο σε λίγα άτομα με εξειδικευμένες γνώσεις. Στις μέρες μας, όμως, ο προγραμματισμός για αρχάριους είναι εφικτός χάρη σε ειδικά λογισμικά που έχουν αναπτυχθεί, όπως το Scratch.
Το Scratch είναι μία γλώσσα προγραμματισμού, η οποία δημιουργήθηκε το 2007 από το τμήμα Lifelong Kindergarten Group του πανεπιστημίου της Μασαχουσέτης MIT. Χρησιμοποιείται κυρίως στην εκπαίδευση για την εκμάθηση των εννοιών του προγραμματισμού.
Με το περιβάλλον του Scratch, ο προγραμματισμός για αρχάριους είναι πολύ εύκολος, ιδιαίτερα για παιδιά, καθώς μπορούν να δημιουργήσουν παιχνίδια και animations μετακινώντας τις εντολές που εμφανίζονται ως αποσπώμενα τουβλάκια.
Ένα πολύ σημαντικό στοιχείο είναι η μεγάλη κοινότητα που υποστηρίζει το Scratch, καθώς και το γεγονός ότι ο καθένας έχει τη δυνατότητα να κοινοποιήσει τα δικά του έργα στον επίσημο ιστότοπο. Έτσι ο προγραμματισμός για αρχάριους γίνεται ακόμα πιο εύκολος αφού υπάρχει αλληλοϋποστήριξη των χρηστών.
Αν για κάποιο λόγο η σελίδα δεν εμφανίζεται αυτόματα στα Ελληνικά, μπορείτε να αλλάξετε τη γλώσσα από το κάτω μέρος της σελίδας.
Στη σελίδα του Scratch, μπορείτε, αν θέλετε, να δημιουργήσετε ένα λογαριασμό, όπου και θα αποθηκεύετε όλα τα έργα σας. Αυτό γίνεται πατώντας το κουμπί Εγγραφή. Θα ζητηθεί να συμπληρώσετε ένα όνομα χρήστη και έναν κωδικό, την ημερομηνία γέννησής σας, το φύλο και τη χώρα σας. Έπειτα, για να επιβεβαιωθεί ο λογαριασμός, εισάγετε το email σας (ή του κηδεμόνα σας). Στο μήνυμα που θα σας σταλεί, πατήστε “Επιβεβαίωση ηλεκτρονικής διεύθυνσης”. Από την αρχική σελίδα του Scratch, συνδέεστε με το λογαριασμό σας πατώντας το κουμπί Σύνδεση.
Στην αρχική σελίδα (είτε είστε συνδεδεμένοι χρήστες είτε απλοί επισκέπτες), με την επιλογή Δημιουργία ξεκινάτε ένα νέο έργο, το οποίο μπορείτε στο τέλος να κατεβάσετε στον υπολογιστή σας, να αποθηκεύσετε στο λογαριασμό σας (για τους συνδεδεμένους χρήστες) ή να το κοινοποιήσετε στην online κοινότητα του Scratch.
Επίσης, με την επιλογή Εξερεύνηση μπορείτε να περιηγηθείτε ανάμεσα σε εκατομμύρια έργα που είναι διαθέσιμα και έχουν δημιουργηθεί από χρήστες της κοινότητας του Scratch.
Ένα χρήσιμο βιβλίο για τη δημιουργία παιχνιδιών στο Scratch μπορείτε να δείτε στη διεύθυνση www.scratchplay.gr
Παρακάτω, παρατίθεται σύντομος οδηγός των βασικών λειτουργιών του Scratch:
Οι μαθητές της Β΄ Τάξης, στα πλαίσια του μαθήματος "Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας", περιέγραψαν από έναν συμμαθητή τους δημιουργώντας εννοιολογικούς χάρτες. Στη συνέχεια, όλοι μαζί προσπάθησαν να μαντέψουν ποιός κρύβεται πίσω από κάθε χάρτη!
Την Παρασκευή 27 Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η φετινή γιορτή για την 28η Οκτωβρίου.
Τη γιορτή παρουσίασαν οι μαθητές της Δ' Τάξης υπό την καθοδήγηση των δασκάλων τους -κυρίας Μαρίας Γκανά και κυρίας Ελένης Παρούση- και της δασκάλας της Μουσικής, κυρίας Αιμιλίας Φωληά.